گزارش برگزاری نخستین گردهمایی نایب رئیسان بانوان هیات های ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء
 
انجمن تالاسمی استان همدان
انجمن تالاسمی استان همدان
 
 

نخستین گردهمایی نایب رئیسان بانوان هیات های ورزشی بیمارن خاص و پیوند اعضاء سراسر کشور در تاریخ 7 آبان 94 به میزبانی هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء استان آذربایجان غربی در شهر ارومیه و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در سالن همایش این اداره برگزار گردید .

در این همایش یک روزه سرکار خانم لیلا محمدیان نایب رئیس فدراسیون و چند تن از نایب رئیسان بانوان هیات های ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء کشور( استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، قم ، تهران ، البرز ، سمنان ، زنجان ، خوزستان ، گلستان ، خراسان شمالی ، ایلام ، کردستان ، همدان ، اصفهان و چهار محال و بختیاری ) حضور داشتند و در خصوص برنامه ها ، مسائل ، اهداف و عملکرد هیات های استانی خود با یکدیگر به گفتگو و تعامل پرداختند .

سرکار خانم لیلا محمدیان نایب رئیس فدراسیون هدف از برگزاری این گردهمایی را آشنایی بیشتر با تجربیات و عملکردهای هیاتها اعلام کرد و گفت : در این گردهمایی برنامه های 6 ماهه دوم سال جاری برای انجمن های تالاسمی ، هموفیلی و دیابت ارائه خواهد شد . لیلا محمدیان با اشاره به فعالیت آغازین فدراسیون و همزمانی آن با رقابت های جهانی پیوند اعضاء عنوان کرد که تعداد 14 نفر از بانوان و 27 نفر از آقایان ورزشکار پیوند اعضاء در شهریور ماه سال جاری به مسابقات جهانی آرژانتین اعزام شدند که این رقابت ها با درخشش خوب شرکت کنندگان ایرانی همراه بود . وی همچنین اعلام کرد که با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم رتبه فدراسیون را از یازدهم به ششم ارتقا دهیم . وی خاطر نشان کرد با نزدیک شدن به روز جهانی دیابت ( 23 آبان ) میتوان با برگزاری مسابقات و همایش های مختلف و با جلب کمک و حمایت های ارگان های ذیربط و اصحاب رسانه و شهرداری استعدادهای این قشر را در جامعه بیش از پیش معرفی کرد . محمدیان از نایب رئیسان هیات های استانی خواست با ارائه عملکرد و گزارش مصور و برنامه های هفته دیابت و همکاری با رسانه ها به معرفی بیشتر این انجمن و استعدادهای بالقوه موجود در آن اقدام کنند . ایشان همچنین یکی از برنامه های اساسی فدراسیون را ترویج و توسعه ورزش همگانی ، قهرمانی و برگزاری سمینارهای آموزشی در زمینه اجرای تفاهم نامه های آموزشی و درمانی در این حوزه عنوان کرد . وی تشکیل کمیته پزشکی توسط هیات ها را امری ضروری دانست و گفت این کمیته میتواند به صورت تخصصی تر ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی این مجموعه را تحت پوشش و کنترل پزشکی قرار دهد . ایشان همچنین در خلال صحبت هایشان به تلاش برای برگزاری مسابقات قهرمان کشوری گروه هدف تالاسمی با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت و برنامه های مربوط به این گروه تا پایان سال جاری اشاره کرد . به گفته وی با برنامه ریزی و هدف گذاری برای سال 95 مسابقات برون مرزی و قهرمان کشوری بیشتری برای بیماران خاص و پیوند عضو در نظر گرفته شده است که از طریق تقویم ورزشی متعاقباً اعلام خواهد شد و نیز هر سال دو نشست و گردهمایی برای معرفی و عملکرد بیشتر هیات ها به میزبانی استان ها برگزار خواهد شد.

جناب آقای عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت : وظیفه مسئولان در قبال افرادی که با مشکلات بیماری خاص و پیوند اعضاء مواجه هستند و به ورزش روی می آورند بسیار سنگین و خطیر است . وی عنوان کرد : این ورزشکاران نیازمند حمایت های مادی و معنوی بیشتر و افزایش انگیزه و امید برای ادامه زندگی خود در کنار انجام فعالیت های ورزشی هستند . همکاری و مساعدت با این ورزشکاران نیازمند عزم جدی و مشارکت همه جانبه است چرا که خدمت به این عزیزان وظیفه انسانی و دینی و اخلاقی همه افراد است.

سرکار خانم سودمند رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضاء آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت : تشکیل کمیته های دیابت ، تالاسمی ، هموفیلی  و پیوند عضو از مهمترین فعالیت های این هیات است و برگزاری همایش پیاده روی همگانی ، شناسایی مربیان مستعد و بالا بردن سطح دانش و اطلاعات و فراهم کردن بستر ورزشی مناسب برای این مجموعه اجرا شده است .

 درحاشیه این گردهمایی کارگاه آموزشی با محور مدیریت و مدیران ورزشی با حضور سرکار خانم دکتر مهدی زاده بعنوان مدرس برگزار شد . در این کارگاه مهدی زاده با اشاره به از بین بردن شکاف بین دانش و عملیات گفت : برای یک نایب رئیس هدف باید مشخص باشد و مسئولیت ها باید به درستی انجام شود و چون هیات خاص است نفرات و مسئولیت ها نیز باید خاص باشد . یک مدیر ابتدا باید از لحاظ روانی آماده باشد تا بتواند بهتر عمل کند و با برنامه ریزی درست و دقیق نتیجه بهتری میتواند بدست آورد . ایشان عنوان کرد هدف هیات ها تقویم ورزشی است که باید به آن اهمیت زیادی داده شود و در اولویت کاری قرار گیرد . در پایان همایش نیز بخشی بعنوان پانل پرسش و پاسخ و ارائه دیدگاه ها و نظرات ، برنامه ها و صحبت های نایب رئیسان شرکت کننده در خصوص مطالب مطرح شده در جلسه در نظر گرفته شد . این همایش در ساعت 6 عصر روز 7 آبان 94 پایان یافت .

با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای همه فعالان این عرصه

آزاده قاسمی

روابط عمومی انجمن تالاسمی و

                           نماینده هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضاء استان همدان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان همدان در سال1388 با دریافت مجوز رسمی از استانداری همدان ((به شماره ثبتی392)) فعالیت خود را شروع کرد و درحال حاضر با 126 نفر بیمار تالاسمی در سطح استان فعالیت می نماید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن تالاسمی استان همدان و آدرس hamedan-ts.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 5653
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1